PASSFÖRKLARINGAR
Alla våra pass går att anpassa till dina förutsättningar oavsett om du är rutinerad grupptränare eller nybörjare. Prata gärna med våra instruktörer för att få tips och råd när det gäller din träning. Vi har delat in våra pass i 4 kategorier baserade på Styrka, Kondition, Rörlighet samt Lugnare pass


Pass märkta med * är pass som är lättare att anpassa till en nivå som passar dig!

STYRKA
Styrkebaserade pass
Bodypump*
Styrketräning i grupp till musik där du tränar igenom hela kroppen med hjälp av en skivstång, du själv väljer vikten på skivstången och kan anpassa träningen efter din egen nivå. Mer information (på Engelska) finns här: https://www.lesmills.com/nordic/workouts/fitness-classes/bodypump/

Cirkelträning
Stationsträning där vi jobbar med konditions- och styrkeövningar omvartannat.
Passet är uppbyggt i intervallform och du kan själv anpassa tempot i övningarna.

HIT
HIT står för Högintensivträning och vi har passen uppdelade i styrka och kondition. Det är tuffa härliga pass där svetten rinner och hjärtat slår. Vi utmanar kroppen med hjälp av olika redskap eller med vår kroppsvikt i olika intervaller för att träna på ett effektivt och utmanande sätt. HIT passar dig som vill utmana din kropp och vill ta träningen till nästa nivå. Förkunskap: stabilitet och kroppskontroll

Core*
Allt grundar sig i vår Core! Vi tränar våra stabiliseringsmuskler statiskt, explosivt och dynamiskt med egen kroppsvikt samt med olika redskap. Bygg upp din styrka, stabilitet och balans!

Kettlebells
Kettlebellträning är en ytterst funktionell träningsform utifrån vardagens utmaningar med fokus på helkroppsrörelser för att förbättra styrka, kondition, balans, stabilitet och koordination. Träningen ger styrka, ökad rörlighet och stabilitet i de muskler som vi använder dagligen, vare sig det handlar om att lyfta matkassar, bära på barnen eller träna inför Vasaloppet, därför är kettlebellträning något som alla kan utföra och dra nytta av.


KONDITION
Konditionsbaserade pass
HIT
HIT står för Högintensivträning och vi har passen uppdelade i styrka och kondition. Det är tuffa härliga pass där svetten rinner och hjärtat slår. Vi utmanar kroppen med hjälp av olika redskap eller med vår kroppsvikt i olika intervaller för att träna på ett effektivt och utmanande sätt. HIT passar dig som vill utmana din kropp och vill ta träningen till nästa nivå. Förkunskap: stabilitet och kroppskontroll

Step Energy
Step enrgy är ett kraftfullt pass med massor av energi där vi med brädans hjälp utmanar pulsen i roliga och dansanta stegkombinationer. Stegen är enkla med mycket "feeling" för att du ska få möjlighet att köra ett riktigt tufft och svettigt Step-pass.

Spinning*
Ett Konditionspass där cykeln är vår bästa vän. Vi jobbar med varierat motstånd och i olika tempon för att få en effektiv konditionsträning.

Spinning-Intervall
Konditionspass där vi utmanas att ta oss högre på pulsskalan i korta och långa intervaller.

Spinning-Max
Ett pass för dig som vill ha en extra utmaning och där vi blåser på i full fart. 45 min pass

Spinning-Styrka
Ett pass där vi cyklar och ägnar 20-25 minuter åt styrkeövningar med eller utan redskap.

Strong
Strong by Zumba är ett pass framtaget av zumba men har inget med klassiska zumba pass att göra. Strong är en blandning av kondition, styrka och rörlighetsövningar i intervaller utan att stanna en enda gång. Vi jobbar till synkad och peppande musik under hela passet. Detta är ett utmanade pass där du får jobba genom kroppen och svettas ordentligt, ta fram din inre krigare! Förkunskap: Kroppskontroll och kordination.

Zumba*
Dans när den är som bäst, rolig och prestationslös.
Zumba är en intervall träning då man jobbar med snabba och långsamma rytmer till härlig musik.

Zumba Toning
I Zumba Toning dansar vi till härlig musik samtidigt som vi använder Toning Sticks för att öka muskelträningen under passet.
Speciella Toning övningar vävs in i passet och ökar förbränningen rejält!
Du får en rejäl genomkörare av hela kroppen!


RÖRLIGHET
Rörlighetsbaserade pass
PowerYoga
Genom styrkebaserade övningar tränas balans, uthållighet, rörlighet och avslappning. Träning för både kropp och själ. Ta gärna med egen matta! * För dig som vill testa Yoga för första gången finns ett nybörjarpass på lördagmornar.

SomaMove®
är holistisk rörelselära som är atletisk och samtidigt mjuk. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans. Läs mer på www.somamove.com

Yinyoga*
Yinyoga är en lugn yogaform där man stannar i positioner en längre stund. Vi påverkar fascian i kroppen mot dess optimala funktion. Dessutom jobbar vi med mindfulness, acceptans, andning och avslappning.
(Pass på schemat kommer efter utbildning)

LUGNARE/NYBÖRJARPASS
Gympa 65+ *
Ett klassiskt gympapass i lugnare tempo där vi fokuserar på kondition, styrka och balans.

Muskelpass65+ *
Ett styrkepass i lugnare tempo där vi jobbar igenom hela kroppen med och utan redskap.

Mammaträning/Gravidträning *
Komigångträning för blivande och nyblivna mammor. Styrketräning med eller utan redskap. Fokus på bål, bäcken, rygg. Bebisen har du bredvid dig.

Zumba Gold*
Ett lättare zumbapass som passar alla. Konceptet vänder sig främst till äldre och nybörjare.

PASSFÖRKLARINGAR
Alla våra pass går att anpassa till dina förutsättningar oavsett om du är rutinerad grupptränare eller nybörjare. Prata gärna med våra instruktörer för att få tips och råd när det gäller din träning. Vi har delat in våra pass i 4 kategorier baserade på Styrka, Kondition, Rörlighet samt Lugnare pass


Pass märkta med * är pass som är lättare att anpassa till en nivå som passar dig!

STYRKA
Styrkebaserade pass
Bodypump*
Styrketräning i grupp till musik där du tränar igenom hela kroppen med hjälp av en skivstång, du själv väljer vikten på skivstången och kan anpassa träningen efter din egen nivå. Mer information (på Engelska) finns här: https://www.lesmills.com/nordic/workouts/fitness-classes/bodypump/

Cirkelträning
Stationsträning där vi jobbar med konditions- och styrkeövningar omvartannat.
Passet är uppbyggt i intervallform och du kan själv anpassa tempot i övningarna.

HIT
HIT står för Högintensivträning och vi har passen uppdelade i styrka och kondition. Det är tuffa härliga pass där svetten rinner och hjärtat slår. Vi utmanar kroppen med hjälp av olika redskap eller med vår kroppsvikt i olika intervaller för att träna på ett effektivt och utmanande sätt. HIT passar dig som vill utmana din kropp och vill ta träningen till nästa nivå. Förkunskap: stabilitet och kroppskontroll

Core*
Allt grundar sig i vår Core! Vi tränar våra stabiliseringsmuskler statiskt, explosivt och dynamiskt med egen kroppsvikt samt med olika redskap. Bygg upp din styrka, stabilitet och balans!

Kettlebells
Kettlebellträning är en ytterst funktionell träningsform utifrån vardagens utmaningar med fokus på helkroppsrörelser för att förbättra styrka, kondition, balans, stabilitet och koordination. Träningen ger styrka, ökad rörlighet och stabilitet i de muskler som vi använder dagligen, vare sig det handlar om att lyfta matkassar, bära på barnen eller träna inför Vasaloppet, därför är kettlebellträning något som alla kan utföra och dra nytta av.


KONDITION
Konditionsbaserade pass
HIT
HIT står för Högintensivträning och vi har passen uppdelade i styrka och kondition. Det är tuffa härliga pass där svetten rinner och hjärtat slår. Vi utmanar kroppen med hjälp av olika redskap eller med vår kroppsvikt i olika intervaller för att träna på ett effektivt och utmanande sätt. HIT passar dig som vill utmana din kropp och vill ta träningen till nästa nivå. Förkunskap: stabilitet och kroppskontroll

Step Energy
Step enrgy är ett kraftfullt pass med massor av energi där vi med brädans hjälp utmanar pulsen i roliga och dansanta stegkombinationer. Stegen är enkla med mycket "feeling" för att du ska få möjlighet att köra ett riktigt tufft och svettigt Step-pass.

Spinning*
Ett Konditionspass där cykeln är vår bästa vän. Vi jobbar med varierat motstånd och i olika tempon för att få en effektiv konditionsträning.

Spinning-Intervall
Konditionspass där vi utmanas att ta oss högre på pulsskalan i korta och långa intervaller.

Spinning-Max
Ett pass för dig som vill ha en extra utmaning och där vi blåser på i full fart. 45 min pass

Spinning-Styrka
Ett pass där vi cyklar och ägnar 20-25 minuter åt styrkeövningar med eller utan redskap.

Strong
Strong by Zumba är ett pass framtaget av zumba men har inget med klassiska zumba pass att göra. Strong är en blandning av kondition, styrka och rörlighetsövningar i intervaller utan att stanna en enda gång. Vi jobbar till synkad och peppande musik under hela passet. Detta är ett utmanade pass där du får jobba genom kroppen och svettas ordentligt, ta fram din inre krigare! Förkunskap: Kroppskontroll och kordination.

Zumba*
Dans när den är som bäst, rolig och prestationslös.
Zumba är en intervall träning då man jobbar med snabba och långsamma rytmer till härlig musik.

Zumba Toning
I Zumba Toning dansar vi till härlig musik samtidigt som vi använder Toning Sticks för att öka muskelträningen under passet.
Speciella Toning övningar vävs in i passet och ökar förbränningen rejält!
Du får en rejäl genomkörare av hela kroppen!


RÖRLIGHET
Rörlighetsbaserade pass
PowerYoga
Genom styrkebaserade övningar tränas balans, uthållighet, rörlighet och avslappning. Träning för både kropp och själ. Ta gärna med egen matta! * För dig som vill testa Yoga för första gången finns ett nybörjarpass på lördagmornar.

SomaMove®
är holistisk rörelselära som är atletisk och samtidigt mjuk. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans. Läs mer på www.somamove.com

Yinyoga*
Yinyoga är en lugn yogaform där man stannar i positioner en längre stund. Vi påverkar fascian i kroppen mot dess optimala funktion. Dessutom jobbar vi med mindfulness, acceptans, andning och avslappning.
(Pass på schemat kommer efter utbildning)

LUGNARE/NYBÖRJARPASS
Gympa 65+ *
Ett klassiskt gympapass i lugnare tempo där vi fokuserar på kondition, styrka och balans.

Muskelpass65+ *
Ett styrkepass i lugnare tempo där vi jobbar igenom hela kroppen med och utan redskap.

Mammaträning/Gravidträning *
Komigångträning för blivande och nyblivna mammor. Styrketräning med eller utan redskap. Fokus på bål, bäcken, rygg. Bebisen har du bredvid dig.

Zumba Gold*
Ett lättare zumbapass som passar alla. Konceptet vänder sig främst till äldre och nybörjare.

SPORTHUS
GÄVLE STRAND

Redargatan 11
803 02 Gävle
026-10 13 35

SPORTHUS SÖDER

Bergsgatan 41
802 66, Gävle
026-60 22 77

SNABBLÄNKAR

Gruppträning
Gym
Crossfit
Boka pass
Öppettider
Priser

Alla rättigheter reserverade Sporthus ©
Webbutveckling: Precis Reklam i